Podatci koji spašavaju – dopunite svoje podatke u Registru osoba s invaliditetom
15.04.2025.

Podatci koji spašavaju – dopunite svoje podatke u Registru osoba s invaliditetom

U Ravnateljstvu civilne zaštite u Zagrebu, 15. travnja 2025. godine je održana press konferencija na kojoj su predstavljene aktivnosti projekta See Me 2 – Safe and Equal in EMErgencies 2 koji se provodi s ciljem unaprjeđenja sigurnosti i izjednačavanja mogućnosti osoba s invaliditetom u hitnim situacijama. Projekt SEE ME 2 nastavak je uspješno provedenog projekta SEE ME 1. Ukupna vrijednost projekta iznosi 407.370,40 eura, a sufinanciran je sredstvima Europske unije u iznosu od 95%, iz Mehanizama Unije za civilnu zaštitu.


U sklopu projekta pokrenuta je inicijativa za proširenjem Registra osoba s invaliditetom s kontakt podacima koji su nužni su za učinkovitije spašavanje. Hrvatski zavod za javno zdravstvo prikuplja navedene podatke u sustavu eGrađani, tj. izravno na poveznici: https://hana.hzjz.hr. Ovakve dopune podataka Registra povećavaju učinkovitost spašavanja osoba s invaliditetom u hitnim situacijama, a kako bi već kod samog poziva prema broju 112 operater znao da se radi o osobi s invaliditetom te da se u slučaju hitnih evakuacija zna gdje se one nalaze.


Na konferenciji su o tome govorili Marijana Berket, voditeljica projekta SEE ME 2 iz Ravnateljstva civilne zaštite, doc. dr. sc. Tomislav Benjak, pomoćnik ravnatelja za kvalitetu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te Darijo Jurišić, pravobranitelj za osobe s invaliditetom.


Marijana Berket je pozvala osobe s invaliditetom da putem sustava eGrađani dopune svoje podatke u Registru, kao što su telefonski broj, e-mail adresa, preferirani način komunikacije, detalji adrese (kat, ulaz i sl.), kao i podatke o skrbniku, prevoditelju ili asistentu. „Tako prikupljeni podaci omogućavaju brže, točnije i primjerenije spašavanje osoba s invaliditetom, uzimajući u obzir njihove specifične potrebe. U kriznim situacijama, životi osoba s invaliditetom često ovise o spremnosti i dostupnim informacijama spašavatelja“, dodala je.


Doc. dr. sc. Tomislav Benjak je istaknuo kako uz sustav dopune putem eGrađana Hrvatski zavod za javno zdravstvo ima i pozivni centar za osobe s invaliditetom te se nakon poziva na broj 091/4683-065 ili slanjem e-pošte na adresu invaliditet@hzjz.hr javlja djelatnik HZJZ-a koji ih upućuje kako mogu izvan sustava eGrađani sigurno dostaviti podatke u Registar.


Pravobranitelj za osobe s invaliditetom istaknuo je: „Koristim priliku i ovim putem pozvati sve osobe s invaliditetom da se odazovu ovom pozivu i u sustav eGrađani s povjerenjem unesu svoje podatke, jer, nemojmo zaboraviti, ne znamo kada se i kakve hitne situacije mogu dogoditi svima nama. Poučeni ranijim iskustvima od poplave u Gunji, preko potresa u Zagrebu i Banovini do pandemije, osobama s invaliditetom spašavanje je tijekom hitnih situacija otežano. Stoga je potrebno da sustav, ali i osobe s invaliditetom poduzmu i poduzimaju mjere koje će njima i ostalim građanima pomoći u situacijama ugroze od katastrofa i velikih nesreća.“


Na događanju su predstavljeni promotivni video spotovi koji promoviraju dopunu Registra, kao i video s uputama kako osobe s invaliditetom mogu dopuniti svoje podatke, koji im mogu pomoći spasiti život.
Video 1
Video 2
Video spotovi će biti tijekom travnja i svibnja emitirani u okviru javne kampanje kojom se želi informirati i potaknuti osobe s invaliditetom na dopunu svojih podataka koje će u slučaju ugroze moći koristiti žurne službe.

Više informacija dostupno je na mrežnoj stranici Ravnateljstva civilne zaštite i telefonom na 091/468 3071.


Informacije iz teksta i fotografije: MUP, Ravnateljstvo civilne zaštite


Preuzeto sa stranice posi.hr